مجله کامپیوترهای خانگی شماره ۲۰۰

مجله کامپیوترهای خانگی شماره ۲۰۰

مجله کامپیوترهای خانگی شماره ۲۰۰

مجله کامپیوترهای خانگی شماره ۲۰۰

برای دریافت فایل pdf رایگان مجله کامپیوترهای خانگی ، روی تصویر مجله کلیک کنید

فایل pdf مجله کامپیوترهای خانگی شماره ۲۰۰ منتشر شد ، رمز استخراج فایل :
g98#0ib$78_ds

-------------

می خوانید :

آغاز سخن

نگاهی به رویدادهای جهان کامپیوتر

ویروسهای کامپیوتری در کنار آمیگا

صفحه تصویر متحرک در هنگام ...

آشنایی با زبان برنامه نویسی

قدم به قدم تغییر دمو در آمیگا

فرم اشتراک

پاسخ به سوالات اسپکتروم

آمیگا از دیدگاه نرم افزار

نرم افزار طراحی با بیسیک آمیگا

پرسش و پاسخ کمودور

جی ماینر _ خالق آمیگا

طراح کامپیوتر آمریکایی جی ماینر (۱۹۳۲-۱۹۹۴) آمیگا را خلق کرد ، یک کامپیوتر شخصی که به طور موثر با محصولات اپل در طول دهه ۱۹۸۰ رقابت می کرد و دارای قابلیت های گرافیکی بود که بسیار جلوتر از زمان خود حرکت میکرد . ماینر در اوایل دهه ۱۹۸۰ توسط آتاری و کمودور، دو غول شرکتی کامپیوتری بکار گرفته شد ، او ابتدا ایده‌های اصلی را ابداع کرد و بعداً برای آنها بودجه پیدا کرد .

« جی گلن ماینر » در پرسکات آریزونا، در ۳۱ مه ۱۹۳۲ به دنیا آمد. او در جنوب کالیفرنیا بزرگ شده بود ، در دانشگاه ایالتی سن دیگو ثبت نام کرد و در آنجا درس می خواند که جنگ کره در ژوئن ۱۹۵۰ آغاز شد . ماینر تصمیم گرفت به نیروی گارد ساحلی ایالات متحده بپیوندد .
گارد ساحلی او را به یک برنامه آموزشی تکنسین الکترونیک در پایگاه خود در گروتن، کانکتیکات فرستاد. در گروتن با همسر آینده‌اش، کارولین پوپلاوسکی آشنا شد و این زوج در سال ۱۹۵۲ ازدواج کردند.

ماینر در گارد ساحلی ایالات متحده به مدت سه سال خدمت کرد ، همانطور که او در مصاحبه‌ای می گفت : «در گشت هواشناسی اقیانوس اطلس شمالی مشغول تعمیر رادارها، رادیوها و همچنین Hi-Fi کاپیتان بود».
او پس از پایان خدمت به کالیفرنیا بازگشت و کار را از سر گرفت ، «تحصیلات کالج او در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی» . او در سال ۱۹۵۸ در رشته مهندسی برق با تخصص در طراحی ژنراتور و سروو موتور فارغ التحصیل شد.

در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰، ماینر مشاغل مختلفی در صنعت الکترونیک کالیفرنیا داشت و اغلب برای استارت آپ های کوچکی کار می کرد که زمینه رشد صنعت الکترونیک سیلیکون ولی را فراهم می کردند . در یکی از شرکت ها از او خواسته شد تا یک کنسول کنترل کامپیوتری و نمایشگر ویدئو طراحی کند. در آن زمان، ترانزیستورها در مراحل ابتدایی خود بودند و ماینر به یک جهش در طراحی ترانزیستور و برد منطقی نیاز داشت. کتاب‌های کمی در این زمینه در دسترس بود و کارشناسان در این زمینه نیز کم بودند . او در مصاحبه ای می گفت : «اما این یک مزیت بود ، زیرا در آن روزها یادگیری از یک کتاب برای تبدیل شدن به متخصص شرکت آسان بود ! »

در سال ۱۹۶۴ ، ماینر به شرکت نیمه هادی جنرال میکروالکترونیکس پیوست که تراشه های نیمه هادی اکسید فلزی (MOS) را تولید می کرد . اینها جزو اولین نیمه هادی هایی بودند که می توانستند نمایشگرهای ویدئویی فشرده را فعال کنند و بار دیگر ماینر بر فناوری جدید تسلط یافت . تراشه ، نواری از مواد نیمه هادی است و زمانی که شرکت یک ماشین حساب پیشگام بر اساس ۲۳ تراشه MOS سفارشی منتشر کرد ، ماینر بخشی از تیمی بود که آن را طراحی کرده بودند . بین سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۷۴ ، ماینر توسط چندین شرکت تولید تراشه استخدام شد و روی ماشین‌حساب‌ها ، ساعت‌ها و طراحی تراشه‌های دیگر قطعات کامپیوتری کار می‌کرد.

»»»»»»»»»

استخدام در آتاری

در سال ۱۹۷۴ آتاری تازه شروع به ظهور خود در صنعت بازی های ویدیویی کرده بود. ماینر از طریق یکی از دوستانش به نام هارولد لی (یکی از اولین طراحان تراشه بازی های ویدیویی) با نولان بوشنل بنیانگذار آتاری آشنا شد و از او خواسته شد تا روی طراحی تراشه برای آتاری ۲۶۰۰ کار کند ، یک کنسول بازی ویدیویی خانگی با کارتریج های بازی قابل تعویض .
چنین کنسول هایی توسط تیمی به رهبری مهندس جری لاوسون در Fairchild Electronics ساخته شده بود ، اما آتاری امیدوار بود که از عضله بازاریابی برتر خود برای جانشینی شرکت کوچک خود در بازار استفاده کند . آتاری ۲۶۰۰ به سرعت از کانال Fairchild پیشی گرفت و ماینر برای کارش با پیشنهاد پیوستن به تیم کار بر روی آتاری ۴۰۰ و ۸۰۰ پاداش دریافت کرد .
اینها جزو اولین «رایانه های شخصی» بودند ، دستگاههایی ماشین تحریر مانند با پورت هایی برای جوی استیک های بازی. و کارتریج های نرم افزاری ، ماینر این پیشنهاد را پذیرفت.

ماشین‌های آتاری در سال ۱۹۷۹ سود زیادی برای شرکت به‌دست آوردند ، اما آتاری با استفاده از تکنیک های حسابداری سواستفاده کرد تا از پرداخت پاداش‌های وعده‌داده‌شده به مهندسان خود اجتناب کند !!
ماینر یکی از گروهی از مهندسانی بود که شرکت را ترک کردند و به شرکتی به نام «زیمست» پیوستند که تراشه‌هایی را برای ضربان‌سازهای قلب با کنترل کامپیوتری تولید می‌کرد . در سال ۱۹۸۲ ، یکی از دوستان برنامه نویس ماینر به نام لری کاپلین پیشنهاد تشکیل یک شرکت کامپیوتری و بازی جدید را داد . ماینر ، کاپلین را به منابع مالی هدایت کرد و زمانی که تیم اجرایی اصلی از هم پاشید ، او به عنوان معاون Hi-Toro قرارداد امضا کرد.

جَو در Hi-Toro آزاد بود ، و ماینر، در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۲ که در وب‌سایت الوود رونویسی شد ، برخی از کارمندان را «کاملاً عجیب و غریب» توصیف کرد . پسرهایی با جوراب شلواری بنفش و دمپایی خرگوش صورتی برای کار آمدند ! دیل لاک شبیه هیپی بی خانمان معمولی با موهای بلند بود و بسیار آرام بود . در واقع کل گروه خیلی آرام بودند . قصد نداشتم چیزی بگویم - وقتی استعداد را دیدم شناختم…. کار به سرانجام می رسد و این تمام چیزی است که اهمیت دارد . برای من اهمیتی نداشت که چگونه راه حل ها به دست می آیند حتی اگر کارمندان در خانه کار کنند .

»»»»»»»»»»»»»

کامپیوتر با قابلیت شبیه ساز مورد نظر

های تورو Hi-Toro ، با طراحی و بازاریابی گروهی از کارتریج های بازی ویدیویی موفق برای سیستم آتاری ، به سرعت پول جمع آوری کرد ، اما تیم برنامه نویسی آن ها چیزهای بزرگ تری در ذهن داشتند.
ماینر برای اینکه می‌خواست کامپیوتری با قابلیت‌های گرافیکی برتر طراحی کند، یک دلیل شخصی داشت: «دوست من در سینگر لینک، آل پاوند، شبیه‌سازهای واقعی میلیون دلاری [پرواز هواپیما] را به من نشان داده بود و من مجذوب شدم !
او با استفاده از یک ریزپردازنده موتورولا ۶۸۰۰۰ شروع به کار کرد، واحدی که بیشتر در ایستگاه های کاری شرکت ها استفاده می شود تا در محاسبات خانگی. این شرکت مقداری پول نقد از کمودور رقیب آتاری جذب کرد.

همانطور که پروژه توسعه یافت، ماینر ویژگی های نوآورانه دیگری را در آن جای داد. یکی استفاده از blitters بود، مدارهایی که داده ها را به سرعت در حافظه کامپیوتر به گونه ای که واحد پردازش مرکزی کامپیوتر یا CPU را دور می زند، منتقل می کند. ماینر در مصاحبه توضیح داد: «در یکی از مجلات کامپیوتری درباره‌ی تاول‌ها خواندم، و به نظر می‌رسید این راه کم‌هزینه برای بهبود انیمیشن‌هایی مانند شبیه‌سازهای پرواز است.»

هنگامی که اختلافات مربوط به علامت تجاری مربوط به شرکت ماشین چمن زنی Toro ژاپن به وجود آمد، Hi-Toro نام خود را به Amiga تغییر داد که در اسپانیایی به معنای "دوستِ مؤنث" است. فکر می‌کردم استفاده از نام اسپانیایی حرکت خوبی نیست . اما من اشتباه میکردم!

همانطور که کار روی پروژه ادامه داشت، ماینر نمونه اولیه ای را توسعه داد که برای نمایش در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در سال ۱۹۸۴ در شیکاگو، ایلینوی آماده شد. نمونه اولیه آنقدر شکننده بود که تیم آمیگا با استفاده از نام یکی از اعضا ، یک صندلی هواپیمای جداگانه برای آن رزرو کردند. بازدیدکنندگان از نمایشگاه تحت تأثیر گرافیک رنگی دستگاه قرار گرفتند که تا چند سال بعد توسط سایر شرکت ها تکرار نشد و آمیگا ۱۰۰۰ در اواخر سال ۱۹۸۵ وارد بازار شد. با شروع قیمت از مبلغ بسیار پایین ۷۵۰ دلار ، کیس مناسب خانگی ، صفحه کلید ، واحد پردازش و مانیتور را داشت و بلافاصله محبوب شد. ماشین‌های بعدی آمیگا، مانند آمیگا CD32 و CDTV با طراحی آلمانی نیز سهم قابل توجهی از بازار را به دست آوردند.

آمیگا و کمودور در مواجهه با رقابت اپل و مایکروسافت به سرعت در حال رشد در اوایل دهه 1990، هر دو شکست خوردند. ماینر آمیگا را ترک کرد و به شرکت بیوتکنولوژی Ventitrex پیوست که دفتر مرکزی آن در شهر Sunnyvale سیلیکون ولی قرار داشت. او در آنجا تراشه‌هایی را برای دفیبریلاتور قلبی قابل کاشت و قابل برنامه‌ریزی خارجی (دستگاه پزشکی که ضربان قلب را تنظیم می‌کند) طراحی کرد. همانطور که هارولد لی دوست ماینر بعداً به سن خوزه مرکوری نیوز گفت: «او همیشه در حال طراحی بود. او هرگز طراحی را متوقف نکرد.»

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

« تراشه دفیبریلاتور طراحی شده »

یکی از وسایل زندگی شرکتی ماینر که برای هرکسی که با او کار می کرد آشنا بود، سگ او میچی بود ، پلاک نام او روی دفتر کار ماینر و همچنین نشان شرکتی که به یقه داشت نقش بسته بود ، آن سگ اغلب فرآیندهای خلاقانه ماینر را از روی یک کاناپه در دفتر کارش مشاهده می‌کرد و کمک‌های او به آمیگا ۱۰۰۰ با چاپ پنجه‌ای که در بدنه دستگاه حک شده بود به یادگار گذاشته شد .

ماینر مجموعه‌ای از علایق در خارج از دنیای کامپیوتر داشت ، از جمله بونسای، هواپیمای مدل، رقص مربع، و کمپینگ، که همه این‌ها دوستان زیادی را در خارج از حوزه فناوری برای او به ارمغان آورد. در ۲۰ ژوئن ۱۹۹۴ بدلیل مشکلات کلیوی ، در مونتین ویو کالیفرنیا درگذشت .
اهمیت قابل توجه ماینر در تاریخ کامپیوترهای شخصی به طور گسترده به رسمیت شناخته نشده است . بسیاری از آنچه در مورد زندگی و حرفه او شناخته شده است از مصاحبه های وب سایت های کامپیوتری قدیمی می آید ، و مقالات کمی وجود دارد که به طور رسمی مشارکت های او را بررسی کنند . با این حال، در میان علاقه‌مندان به کامپیوتر که به گذشته گرایش دارند، هیچ شکی در اهمیت او وجود ندارد «او به عنوان پدر آمیگا شناخته می‌شود» .

مجله کامپیوترهای خانگی _ شماره ۱۹۸

مجله کامپیوترهای خانگی ، شماره ۱۹۸

فایل PDF مجله کامپیوترهای خانگی

در این شماره از مجله کامپیوترهای خانگی می خوانید :

متغیرهای سیستم اسپکتروم

گرافیک اسپکتروم

نشریه داخلی کمودور

توصیه هایی به دارندگان و خریداران کمودور ۶۴

چگونگی نسوز کردن بازی در نسوزکننده ها

راهنمای برنامه گرافیکی جعبه نقاشی

ساخت بازی روی کمودور

پرسش و پاسخ کمودور ، پوپک

مروری بر بازیهای کامپیوتری

ترفند در بازیهای کامپیوتری

راهنمای برنامه گرافیکی Doodle II

شماره گذاری مجدد خطوط بیسیک

آشنایی با کارتریج های کمودور

بازگشت به برنامه بیسیک بعد از دستور List

کمودور ۶۴ در کنار POKE

آموزش مقدماتی اسمبلی آمیگا

آشنایی با سیستم آمیگا

پرسش و پاسخ آمیگا ، پوپا

--------------------

مجله کامپیوترهای خانگی ، بخشی از مجله علم الکترونیک و کامپیوتر بود که از سال ۱۳۷۰ تا مهرماه ۱۳۷۲ ، تحت عنوان "مجله کامپیوترهای خانگی" منتشر شد ، بعد از آن ، مجددا "علم الکترونیک و کامپیوتر" بر روی جلد مجله درج گردید ، مجله قطوری که بیشتر صفحات تبلیغات در آن مشاهده شده و در انتهای مجله ، بخش کوچکی تحت عنوان "کامپیوتر و جوانان" ، به کامپیوترهای خانگی اختصاص داده شد

تاریخچه آمیگا ۶۰۰


آمیگا ۶۰۰ ، که با نام A600 نیز شناخته می شود، یک کامپیوتر خانگی است که در مارس ۱۹۹۲ منتشر شد. این آمیگا ، آخرین مدل آمیگا بر اساس موتورولا ۶۸۰۰۰ و مجموعه چیپ پیشرفته آمیگا ۱۹۹۰ (ECS) است. آ۶۰۰ ، همان آمیگا ۵۰۰ پلاس است که دوباره طراحی شده و یک هارد دیسک داخلی و گزینه پورت PCMCIA به آن اضافه شده است . بدون صفحه کلید عددی، آمیگا ۶۰۰ ، فقط کمی بزرگتر از صفحه کلید IBM PC است و حدود ۶ پوند وزن دارد. این کامپیوتر با سیستم عاملAmigaOS 2.0 عرضه شد ، استفاده از این سیستم عامل ، آسان تر از نسخه های قبلی بود . مانند آمیگا ۵۰۰ ، آمیگا ۶۰۰ هم در انتهای بازار هدف قرار گرفت. کمودور قصد داشت تا قبل از معرفی آمیگای ۳۲ بیتی، فروش محصولات مرتبط با آمیگا ۵۰۰ را افزایش دهد. به گفته دیو هنی، آمیگا ۶۰۰ "قرار بود ۵۰ تا ۶۰ دلار ارزان تر از آمیگا ۵۰۰ باشد، اما حدود ۳۰ دلار بیشتر فروخته شد " که بسیار گران تر از انتظار بازار بود ، آمیگا ۶۰۰ در ابتدا قرار بود با نام آمیگا ۳۰۰ ، و به عنوان نسخه ارزان قیمت آمیگا ۵۰۰ پلاس شماره گذاری شود . مدل A600HD با هارد دیسک داخلی ۲۰ یا ۴۰ مگابایتی ۲/۵ اینچی ATA فروخته شد. سازگاری بین آمیگا ۶۰۰ و مدل های قبلی آمیگا بسیار بد است (بخاطر نبود کیکستارت رام ۱/۳) . حدود یک سوم بازی ها و دموهای ساخته شده برای آمیگا ۱۰۰۰ یا آمیگا ۵۰۰ بعلت استفاده از رام نسخه ۲ ، روی آمیگا ۶۰۰ کار نمی کنند .

توسعه و انتشار
در اواخر دهه ۱۹۹۰ ، شرکت کمودور با اخراج شش مدیر ارشد اجرایی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره، ایروینگ گولد، فرآیند تغییر مدیریت قابل توجهی را آغاز کرد. در بهار ۱۹۹۱ ، Prudential Mediali، یک بانکدار سابق سرمایه گذاری در Investments را به ریاست شرکت کمودور ارتقا داد و برنامه ای را که در سال ۱۹۸۹ آغاز شده بود ادامه داد که شامل کاهش بودجه و پرسنل، و تمرکز بیشتر بر فروش و تولید بود. پس از عرضه Amiga 3000T، پروژه بعدی کمودور نسل بعدی چیپست آمیگا، Advanced Graphics Architecture (AGA) بود. در همان زمان، مهندسان دیو هاینی، جف پورتر و اریک لاویتسکی کار بر روی آمیگا 3000+ را آغاز کردند، اولین کامپیوتری که از چیپست AGA استفاده کرد، در حالی که جو اوگنبراون روی آمیگا 1000+ کار می کرد و همچنین از چیپ ست استفاده می کرد ، و این طرح در توسعه شرکت نقش داشت، جورج رابینز پروژه پایین رده دیگری به نام آمیگا ۳۰۰ را طراحی کرد. با اسم رمز ژوئن Bug، این رایانه یک فلاپی درایو داشت و به اندازه و وزن یک کمودور ۶۴ بود. وقتی هر سه پروژه در مسیر درست قرار گرفتند، علی تیم مدیریت مهندسی را اخراج کرد. و بیل سیدنز، مدیر اجرایی سابق IBM را به عنوان مدیر مهندسی این شرکت منصوب کرد.
سیدنز مدل های A1000+ و A3000+ را لغو کرد و چیپست AGA را به تاخیر انداخت، و فقط اهداف طراحی خود را برای آمیگا ۳۰۰ تغییر داد. این مدل در اواسط مارس ۱۹۹۲ با نام آمیگا ۶۰۰ جایگزین آمیگا ۵۰۰ شد. این واحد در کارخانه تولید کمودور ، در ایروین اسکاتلند ساخته شد. آمیگا ۶۰۰ و آمیگا ۶۰۰ HD به ترتیب ۴۹۹.۹۹ دلار و ۷۴۹.۹۹ دلار فروخته می شدند . قیمت اولی حدود ۵۰ دلار بیشتر از آمیگا ۵۰۰ در زمان فروش این دو سیستم بود، اما آمیگا ۶۰۰ طبیعتاً با قیمتی بسیار کمتر از آن به فروش خواهد رسید. در همان سال، اسنایدز ، تولید آمیگا ۵۰۰ را که هنوز هم محبوب بود، لغو کرد تا از تقاضا برای سیستم جدید اطمینان حاصل کند، و کار بر روی سری آمیگا را ترک کرد ، زیرا اسنایدز و علی بر فروش مدل‌های جدید و همچنین هدف قرار دادن بازار رایانه‌های شخصی تمرکز کردند. توسعه برای شش ماه اول راکد بود. تولید آمیگا ۶۰۰ در پایان سال ۹۳ متوقف شد. گزارش شده است که ۱۹۳۰۰۰ دستگاه از این مدل در آلمان به فروش رسیده است.

اطلاعات فنی
آمیگا ۶۰۰ دارای یک پردازنده موتورولا ۶۸۰۰۰ است که با فرکانس ۷.۰۹ مگاهرتز (PAL) یا ۷.۱۶ مگاهرتز (NTSC) و ۱ مگابایت رم "تراشه" با زمان دسترسی 80 ns کار می کند.

گرافیک و صدا
آمیگا ۶۰۰ ، آخرین مدل آمیگا است که از مجموعه تراشه های پیشرفته کمودور ، (ECS) استفاده می کند که می تواند ۲ مگابایت رم تراشه را آدرس دهی کند و حالت نمایش با وضوح بالا را اضافه کند. تراشه‌های نمایشگر سوپر اگنس ، می‌توانند با استفاده از همگام‌سازی فرکانس‌های مختلف، حالت‌های مختلف صفحه نمایش از ۳۲۰ در ۲۰۰ پیکسل تا ۱۲۸۰ در ۵۱۲ پیکسل را هدایت کنند. مانند چیپست اصلی آمیگا، می تواند تا ۳۲ رنگ را از یک پالت ۱۲ بیتی (۴۰۹۶ رنگ) حتی در وضوح صفحه نمایش پایین تر نمایش دهد. حالت نیمه روشن اضافی اجازه می دهد تا هر یک از ۳۲ رنگ موجود در پالت به نصف روشنایی خود کم شوند ، بنابراین ۶۴ رنگ به طور همزمان ارائه می شود. علاوه بر این، یک حالت ۴۰۹۶ رنگ "HAM" با وضوح کمتر در دسترس است. رزولوشن های بالاتر مانند 800x600i تنها می توانند چهار رنگ را به طور همزمان نمایش دهند. صدا نسبت به طرح اصلی آمیگا بدون تغییر است. یعنی چهار کانال ۸ بیتی مبتنی بر DMA، دو تا در بلندگوی چپ و دو تا در بلندگوی راست. آمیگا ۶۰۰ اولین مدل آمیگا با ویدیوی ترکیبی رنگی داخلی (RCA) بود که به این کامپیوتر اجازه می‌داد تا از تلویزیون‌های استاندارد CRT بدون نیاز به آداپتور مدولاتور RF Commodore A520 استفاده شود.

لوازم جانبی و گسترش
آمیگا ۶۰۰ دارای کانکتورهای مخصوص آمیگا شامل دو پورت DB9M برای جوی استیک، موس و قلم نور، یک پورت سریال استاندارد ۲۵ پین RS-232 و یک پورت موازی ۲۵ پین سنترونیکس است. در نتیجه، آمیگا ۶۰۰ با بسیاری از لوازم جانبی موجود در مدل‌های قبلی آمیگا، از جمله MIDI، نمونه‌های صدا و دستگاه‌های ضبط ویدیو سازگار است. افزونه جدید سری آمیگا ، اسلات PCMCIA Type II و رابط ۴۴ پین داخلی ATA بود که بیشتر در رایانه های لپ تاپ یافت می شود. هر دو رابط توسط تراشه سفارشی "Gayle" کنترل می شوند. آمیگا ۶۰۰ دارای یک محفظه داخلی برای یک هارد دیسک داخلی ۲/۵ اینچی است که به یک کنترلر ATA متصل می شود. آمیگا ۶۰۰ اولین مدل از دو مدل آمیگا با رابط PCMCIA نوع II است. این کانکتور به تعداد زیادی لوازم جانبی سازگار اجازه می دهد که می توانند به کنترلر ATA متصل شوند. در بازار رایانه های لپ تاپ، تنها کارت های PCMCIA 16 بیتی با سخت افزار سازگار هستند، اما لوازم جانبی جدیدتر کارت PC 32 بیتی (CardBus) سازگار نیستند. از نظر مکانیکی، فقط کارت‌های نوع I و نوع II در اسلات قرار می‌گیرند، کارت‌های ضخیم‌تر نوع III نمی‌توانند ، مگر اینکه مادربرد را از قاب خارج کنید . همچنین آمیگا ۶۰۰ قبل از نهایی شدن استاندارد توسعه یافته است، بنابراین این پورت به طور کامل با استاندارد PCMCIA Type II مطابقت ندارد. پیاده سازی PCMCIA در آمیگا ۶۰۰ تقریباً یکسان است. بسیاری از لوازم جانبی آمیگا برای این کانکتور توسط توسعه دهندگان شخص ثالث منتشر شده است، از جمله کارت های SRAM، کنترل کننده های CD-ROM، کنترل کننده های SCSI، کارت های شبکه، نمونه های صدا و دستگاه های ضبط ویدیو. . اگرچه PCMCIA از نظر روحی مشابه معماری توسعه کمودور ، برای سیستم های قبلی بود، توانایی در نظر گرفته شده برای توسعه راحت خارجی از طریق این رابط، لوازم جانبی PCMCIA را برای رایانه‌های شخصی کم‌هزینه قانونی کرد.
قابلیتهای گسترده استفاده از PCMCIA به دلیل هزینه های زیادی که داشت ، در زمان انتشار تا حد زیادی محقق نشده بود. از آن زمان، بسیاری از لوازم جانبی کامپیوتر لپ تاپ سازگار مانند کارت های شبکه (هم سیمی و هم بی سیم)، مودم های سریال و آداپتورهای CompactFlash با آمیگا ۶۰۰ کار کرده اند.

سیستم عامل
آمیگا ۶۰۰ ، با سیستم عامل ۲ ، شامل ورکبنچ ۲ و رام کیکستارت نسخه ۳۷/۲۹۹، ۳۷/۳۰۰ یا ۳۷/۳۵۰ (شماره ویرایش داخلی کمودور) عرضه می شود. به طور گیج کننده، هر سه ویرایش رام رسماً به عنوان نسخه "2.05" تعیین شده اند. برخی از آمیگا ۶۰۰ های اولیه با کیکستارت ۳۷/۲۹۹ عرضه شدند و از کنترلر هارد داخلی ATA و رابط PCMCIA پشتیبانی نمی کردند. بارگذاری درایورهای لازم از فلاپی دیسک امکان پذیر است، اما بوت مستقیم از دستگاه ATA یا PCMCIA امکان پذیر نیست. مدل‌های دارای کیکستارت ۳۷/۳۰۰ یا ۳۷/۳۵۰ می‌توانند از مزایای این دستگاه‌ها در هنگام عرضه استفاده کنند. نسخه ۳۷/۳۵۰ سازگاری با هارد دیسک های ATA را با افزایش زمان انتظار برای چرخش دیسک ها در هنگام بوت بهبود می بخشد.

CPU
به‌روزرسانی‌های غیررسمی پردازنده ، شامل موتورولا ۶۸۰۱۰ ، ۶۸۰۲۰ (تا ۲۵ مگاهرتز) و ۶۸۰۳۰ (تا ۵۰ مگاهرتز) است . پردازنده ها با جایگزینی با ۶۸۰۰۰ ارتقا نمی یابند، بلکه با اتصال کانکتور به پردازنده و اشغال گذرگاه سیستم ارتقا می یابند. با این حال، این رویکرد باعث ایجاد مشکلات بی‌ثباتی در برخی از طراحی‌های برد می‌شود که نیاز به رفع سفارشی برای عملکرد پایدار دارد. در نتیجه، چنین بهبودهای پردازنده عمدتاً محبوب نبودند.

حافظه
رم را می توان تا ۲ مگابایت "رم تراشه" با استفاده از شکاف توسعه trapdoor زیر دستگاه ارتقا داد. با افزودن ۴ مگابایت دیگر "رم سریع" به اسلات کارت PCMCIA با یک کارت SRAM مناسب به ظرفیت ۶ مگابایت خواهد رسید. با این حال، "رم سریع" بیشتری را می توان از طریق ارتقاء حافظه غیر رسمی یا CPU اضافه کرد. برای مثال، برد A608 با وصل کردن آن روی پردازنده ۶۸۰۰۰ سیستم ، تا ۸ مگابایت رم اضافه می‌کند.

سیستم عامل
این امکان وجود دارد که آمیگا ۶۰۰ خود را به ورکبنچ ۲/۱ ارتقا دهید. و ویژگی بومی سازی سیستم عامل به چندین زبان را اضافه کنید و این ورکبنچ ، دارای یک درایور "CrossDOS" است که پشتیبانی خواندن/نوشتن برای رسانه های فرمت شده FAT (MS-DOS) مانند فلاپی دیسک و هارد دیسک را فراهم می کند. ورکبنچ ۲/۱ ، یک به روز رسانی فقط نرم افزاری بود که با همه رام های کیکستارت در خانواده 2.0x کار می کرد. پس از انتشار AmigaOS 3.1 در سال ۱۹۹۴ ، امکان ارتقاء آمیگا ۶۰۰ با نصب رام کیکستارت ۳/۱ سازگار با نسخه ۴۰/۶۳ فراهم شد.